31. oktoobril võeti ülekäiguradadel kasutusele sebra
31. oktoobril 1951 võeti Suurbritannias ametlikult kasutusele musta-valgetriibuline ülekäiguradade tähistus. Koht, kus seda esimest korda tehti, oli Slough linnake Berkshire'is
Enne seda oli seal ülekäiguradade tähistamiseks kasutusel väiksed metallist kühmukesed, mis olid küll hästi näha jalakäijatele, kuid autojuhtidele andsid need pahatihti tunda alles siis, kui kokkupõrkest jalakäijaga puudus napp sekund. 1949. aastal asuti eksperimendi korras erinevaid ülekäiguradade lahendusi katsetama tuhandetes paikades.
Selgus, et kõige paremini töötas must-valge märgistus. Selle mõju oli isegi parem kui sini-kollastel triipudel, misläbi võeti märgistus 1951. aastal ka ametlikult kasutusele. Esimese aastaga langes liiklusõnnetustes hukkunud jalakäijate arv 11 protsenti.
Sebrale andis väidetavalt oma tänapäevase nime parlamendi saadik Jim Callaghan 1948. aastal, kui ta külastas laborit, kus tegeleti aktiivselt uue märgistuse välja töötamisega. Kolm aastat hiljem eitas mees seda aga täielikult. Kuna aga keegi teine vastutust enda peale ei võtnud, jäi taaka kandma siiski Callaghan. Hüüdnimest inspiratsiooni saanuna hakkas Suurbritannia toonane transpordiminister nimetama erinevat tüüpi ülekäiguradasid muu hulgas pegasuseks, pandaks, pelikaniks ja tuukaniks.
Peagi järgisid Suurbritannia eeskuju ka enamik teisi maailma riike ja sebra levis üle terve maailma.
Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa