Internetist elustamise õppimine pole suurepärane idee
Erinevatesse veebikeskkondadesse üles laetud videolõigud on avardanud plahvatuslikult iseõppijate võimalusi lihvida enda oskusi arvutiekraani tagant lahkumata, olgu selleks kõrgem matemaatika või kitarrimäng. Värske analüüs vihjab, et vähemalt inimeste elustamise valdkonnas tuleks esitlevasse materjali äärmise ettevaatusega suhtuda.
Rühm Türgi teadlasi otsustas otsida YouTube'ist nelja otsingusõnaga kunstlikule hingamisele ja elustamisele viitavaid 2011-1013 postitatud ingliskeelseid videoid ja hinnata rahvusvaheliselt heakskiidetud eeskirjade alusel, kui informatiivsed ja täpsed need tegelikult on.
Mustafa Serinken Pamukkale'i ülikooli erakorralise meditsiini osakonnast leidis kolleegidega, et 209'st sõelale jäänud videost võis standarditele vastavaks pidada vaid 11,6 protsenti. Seejuures polnud mingit vahet, kui palju videot vaadatud oli või millal see esimest korda internetti jõudis.
Nii järeldavad nad töös, et inimesed, kes tõepoolest inimeste elustamist õppida soovivad, võiksid seda teha professionaalide käe all, kuna interneti videotes leiduv õigeks loetav teave on tihti kontekstita väärinformatsioonist eristamatu.
Uurimus ilmus ajakirjas Emergency Medicine Australasia.
Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa
Allikas: Em. Med. Austr.